Çoğu öğrenci için korkulu rüya olan matematik dersi aslında o kadar korkulacak bir ders değil.Herşeyin başı yapılan işi sevmektir.Matematiği sevmek,ona karşı olumlu bir tutum geliştirebilmek gencin matematik dersi başarısını artıcaktır.Tabi bunun için öğrencinin yanı sıra öğretmeninin tutumu da çok önemlidir.Özellikle 1.kademeden başlayarak sınıf öğretmenleri bu işe el atmalı ve çocuklara matematiği sevdirmeye çalışmalıdır.1.kademede öğrenci çoğunlukla öğretmenini model alır.Dolaysıyla öğretmenin tutumu çok önemlidir.Dersi eğlenceli ve esprili bir şekilde işlemek de bu işin yöntemlerinden biridir.Mesleğimdeki 15.yılımı yaşıyorum.Bu süre içinde edindiğim tecrübeden söz edecek olursam; bir matematik öğretmeni olarak derslerimde çok fazla ciddi davranmamaya dikkat ederim..Çünkü öğrenci zaten ön yargılı matematiğe karşı.Bir de bunun üstüne ben öğrenciyi sıkarsam öğrenci tamamen dersten uzaklaşacaktır.O yüzden derslerimde esprili olmaya,öğrencilere seviyelerine uygun şakalar yapmaya,değişik matematik oyunları uygulamaya özen gösteririm.Bunlar benim tespitim tabi.Bunlara katılmayanlarda olabilirim.Saygı duyarım...Geleliim matematik dersine nasıl çalışmalıyım sorusunun cevabına...
Matematik dersi öncelikle derste öğrenilir.Öğrencilere "iyi dinleyiniz" denir genellikle.Bu söz doğru ama eksik.Ben buna "iyi izleyini" de eklerim.Çünkü matematik dersi sadece kulak ile değil göz ile de takip edilmesi gereken bir ders.Öğretmenin yazdıkları,mimikleri çok önemlidir.Gözden kaçırılmamalıdır.Derslerde mümkün olduğunca aktif olan ve sürekli soran öğrenciler daha iyi öğrenecektir.
Evet..Dersimizi dinledik.Okul zamanı sona erdi ve evimize döndük.Evde matematik dersine nasıl çalışmalıyım?Konusuna bir göz atalım.Tabiki bunun için öncelikle bir planımız olmalı.Eve dönüldüğünde yapılması gerekenleri tek tek yazamaya gerek yok sanırım.(Dinlenme,eğlnce,yemek v.b.)Biz derse başlama kısmından devam edelim.Matematik dersi öncelikle yazarak çalışılmalıdır.Eve gelindiğinde o gün işlenen konu öncelikle tekrar edilmelidir.Bu tekrar işi yazarak yapılmalıdır.Tabiki tanım v.b. kısımlar okunmalı.Okulda çözülen örnekler tekrar çözülmelidir.Sadece örneğin soru kısmına bakılmalı,cevap kısmı kapatılarak soru çözülmeye çalışılmalıdır.Bu iş sırasında yapılan hata ve eksikler tespit edilmeli ve öğrenilmelidir.Tekrar olayı bittikten sonra verilen ödevler yapılmalıdır.Son adımda ise konu ile ilgili testler çözülerek konu pekiştirilir.Şimdilik bu kadar..Selamlar
YAZAR:Zafer GÜVEN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder