21 Nisan 2010 Çarşamba

Gazetelerin hali



Uzun zamandır dikkatimi çeken bir konu var .
3 - 4 aydır , bilinçli olarak , gazete okumuyorum. Tabi arada baktığım oluyor da , hani takip etmiyorum diyeyim. Hızlıca gündeme göz atmaya çalışıyorum (içim karararak) .
 Birinci sebep , haberlerin tarafsız olmaması. Her kanalın , gazetenin koruduğu bir cemiyet , yüklendiği farklı bir zümre var. Bunu da o kadar aleni yapıyorlar ki , hangi yayın kimin tarafında anlamayan kaldı mı bilmiyorum ?
İkinci sebep okuduğum yada gördüğüm haberlerin vasıfsızlığı . Detaya inmiyorum , süüppeer insanlar var , ufkumu genişletenler, bissürü şey öğrendiğim yazdıklarından,gördüklerinden , deneyimlerinden.

Bahsettiğim şey en üstteki görüntü. Bugünkü "Türkiye'nin açılış sayfası"nda ! 11 adet cinsel çağrışımlı görüntü var. Tamam sadece haber olmasın , ayrıca cinsellik de süpper bir olgu da ; kelebek gibi magazin eklerinde olsun bari . Gözümüze gözümüze sokmasınlar , işin bir kalitesi olsun ...

Bir de NewYorkTimes ve Wall Street Journal'in açılış sayfalarına göz atın derim.

Ülkemde de , dünyada da önemli bir şeyler oluyor . Benim dışımda kalan hayatı araştırarak,dürüstçe aktarmalarını istiyorum , çok şey mi istiyorum :) ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder